. پیام تسلیت حجت الاسلام دکتر رضا غلامی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید عباس موسویان | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024 |
فارسی English

پیام تسلیت حجت الاسلام دکتر رضا غلامی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دکتر سید عباس موسویان

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت ناگهانی جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید عباس موسویان منتشر کرد؛ متن پیام بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت استاد و محقق گرانمایه، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان برای اینجانب و همکارانم بسیار تکان دهنده و اندوه بار است. بدون تردید استاد سید عباس موسویان از عالمان بزرگ در عرصه اقتصاد اسلامی محسوب می شد که از هیچ‌ تلاشی برای بسط، تعمیق و گره گشایی از مسائل اقتصاد اسلامی به ویژه بانکداری اسلامی دریغ نکرد و امروز نظریات او در این ساحت، جزو نظریات برجسته و اثرگذار محسوب می شود. جدای از مراتب و مجاهدت های علمی، استاد موسویان از شخصیتی مخلص، متواضع و متخلق به اخلاق الهی نیز بهره مند بود و همین امر همکاری با او را شیرین و جذاب می کرد. هر چند ثلمه درگذشت این دانشمند گرانقدر قابل جبران‌ نیست لکن یقیناً نام سید عباس موسویان برای همیشه در زمره اقتصاددان های بزرگ جهان اسلام ثبت شده و آثار علمی او چراغ راه پژوهشگران و دانش پژوهان اقتصاد اسلامی خواهد بود. اینجانب این مصیبت را به محضر مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، خانواده ارجمند ایشان و همچنین به کلیه دوستان و همکاران او در مراکز علمی، خصوصاً پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تسلیت عرض می نمایم. از خداوند‌ متعال برای این فقید سعید رحمت واسعه و علوّ درجات و برای خانواده و دوستان ایشان صبر و اجر مسالت دارم.

رضا غلامی

رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی

برچسب‌ها:, ,

Comments are closed.

تصویر ثابت