. فرزاد جهان بین: ۴۵ نهاد دانشگاهی و حوزوی در پنجمین کنگره مشارکت دارند | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024 |
فارسی English

فرزاد جهان بین: ۴۵ نهاد دانشگاهی و حوزوی در پنجمین کنگره مشارکت دارند

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که دوشنبه ۲۷ آبان در مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا برگزار شد، فرزاد جهان بین و عطاءالله رفیعی آتانی نیز حضور داشته و با ارائه نظریات خود پرداختند.

در ابتدا دبیر شورای سیاست گذاری مجمع علوم انسانی اسلامی در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی گفت: ۴۵ نهاد دانشگاهی و حوزوی در کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی مشارکت دارند.

جهان بین گفت: طی ۱۰ سال پیش که اولین کنگره علوم انسانی اسلامی برگزار شد و به طور طبیعی نیازهایی ایجاد شد که در کنار آن یک سری فعالیت های اقماری شکل گرفت به نحوی که فعالیت کنگره نسبت به آنها تحت الشعاع قرار گرفت. از جمله این فعالیت ها نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی است که تاکنون ۵ نشست از آن برگزار شده است. مورد دیگر بحث کتاب نظریه است که عالی ترین کتاب در حوزه نظریه پردازی و علوم انسانی اسلامی است و ۳ جلد از آن رونمایی شده و جلد چهارم آن در کنگره پنجم علوم انسانی اسلامی رونمایی می شود. انتشار کتب فاخر و فصلنامه های تخصصی نیز از جمله فعالیت هایی است که در کنار برگزاری کنگره شکل گرفته است. همچنین مرکز نوآوری و ایده پردازی بر اساس ضرورت میدان دادن به جوانان شکل گرفت. اینها اتفاقاتی است که در این ۱۰ سال صورت گرفته است.

جهان بین در ادامه گفت: یکی از فعالیت های مجمع عالی علوم انسانی اسلامی برگزاری کنگره است که این کنگره تا زمانی ادامه خواهد یافت که نیاز احساس شود. در کنگره آخرین دستاوردهای حوزه علوم انسانی اسلامی ارائه می شود.

وی افزود: در این کنگره امسال تغییراتی رخ داده که به کمیسیون ها اهمیت بیشتری داده شده است. الان حدود ۴۵ نهاد دانشگاهی و حوزوی در این کار مشارکت دارند که همه اینها در مجمع نماینده دارند. مشارکت این مراکز در چند سطح انجام می شود.

جهان بین خاطرنشان کرد: ما به این نتیجه رسیده ایم که تغییر علوم انسانی و ارتقاء و اصلاح آن جز به صورت فرایندی اتفاق نمی افتد. کارهای ابلاغی و دستوری راهگشا نخواهد بود و باید دانشگاه ها در این امر مشارکت داشته باشند و در دراز مدت تحول ایجاد شود. تحول زمان بر است و با حوصله و تدبیر باید صورت گیرد.

 

برچسب‌ها:,

Comments are closed.

تصویر ثابت