. دکتر مهدی محمدزاده به ریاست کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره منصوب شد | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Friday, 3 May , 2024 |
فارسی English

دکتر مهدی محمدزاده به ریاست کمیسیون هنر اسلامی ششمین کنگره منصوب شد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، حجت‌الاسلام دکتر احمدحسین شریفی دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، در حکمی دکتر مهدی محمدزاده استاد دانشگاه هنر اسلامی تبریز را به عنوان رئیس کمیسیون «هنر اسلامی» ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی منصوب کرد.

دکتر مهدی محمدزاده استادتمام هنرهای تجسمی، معاون آموزشی و کارآفرینی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و رئیس دانشکده هنرهای تجسمی این دانشگاه است.

وی دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران (۱۳۷۷)، کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس (۱۳۸۱)، کارشناسی ارشد هنر و باستان‌شناسی اسلامی از دانشگاه سوربن پاریس، دکترای تاریخ هنر اسلامی از ژنو سوییس (۱۳۸۷) و دکترای هنر در ادیان از سوربن-(۱۳۸۷) EPHE است.

دکتر محمدزاده در زمینه‌های زیبایی‌شناسی هنر اسلامی، تاریخ نقاشی اسلامی و تجزیه و تحلیل مکاتب نقاشی ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد و نیز نقد و بررسی هنرهای اسلامی معاصر و مبانی نظری هنر در ادیان توحیدی در مقطع دکتری به تدریس مشغول است و راهنمایی قریب به هفتاد پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را بر عهده داشته است.

وی مقالات متعددی در نشریات داخلی و خارجی به چاپ رسانده و در کنفرانس‌های مختلف به ارایه مقاله پرداخته است. عضویت در کارگروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۱-۱۳۹۳)، شورای تحول در علوم انسانی و هنر، شورای گسترش وزارت علوم، کارگروه آموزش صنایع دستی کشور، شورای انتخاب شهرهای جهانی صنایع دستی، دبیر علمی چندین همایش ملی و بین‌المللی مثل همایش ملی فرهنگ و هنر قاجار در تبریز، همایش ملی هنرهای عاشورایی و چهار دوره کنگره بین‌المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی تبریز به سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ و نیز دبیر کل جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی بخشی از سوابق علمی ـ اجرایی او می‌باشد.

دکتر محمدزاده همچنین سابقه عضویت در هیات داوری چندین جشنواره بین‌المللی در حوزه هنرهای اسلامی و صنایع دستی در کشورهای آذربایجان، ترکیه، تونس، فرانسه و ایران را دارد. وی طراح سرفصل و موسس دوره دکترای هنرهای اسلامی، و رشته نقاشی ایرانی در ایران نیز می‌باشد.

کمیسیون هنر اسلامی شانزدهمین کمیسیون ششمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی است که به تازگی تشکیل شده است.

برچسب‌ها:, , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت