. آشنایی با اعضای کمیته علمی و محورهای اختصاصی کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳ | Sunday, 22 December , 2024 |
فارسی English

آشنایی با اعضای کمیته علمی و محورهای اختصاصی کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی آبان ۱۴۰۲ با مشارکت پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد. مسئولیت کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی این دوره با «دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی» و «فرهنگستان علوم اسلامی قم» است.

محورهای پژوهشی حائز اولویت کمیسیون از این قرار است:

موضوع ویژه: حکمرانی مشارکتی در تحوّل علوم انسانی

محورها:

۱ـ الگوی حکمرانی مشارکتی در تحوّل علوم انسانی

۱ـ۱ـ الگوی نقش‌آفرینی حاکمیت در حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی

۱ـ۲ـ الگوی نقش‌آفرینی نهاد علم در حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی

۱ـ۳ـ الگوی نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی

۱ـ۴ـ الگوی روابط میان «حاکمیت، نهاد علم و مردم» در تحوّل علوم انسانی

۱ـ۵ـ مدیریت شبکه‌ای تحقیقات در علوم انسانی

۱ـ۶ـ الگوی مدیریت داده‌، اطلاعات و دانش معطوف به تحوّل علوم انسانی

۱ـ۷ـ دانشِ پشتیبان مدیریت تحوّل علوم انسانی

 

۲ـ ارزیابی تجربه جمهوری اسلامی در مدیریت تحوّل علوم انسانی (با تاکید بر مسئله حکمرانی مشارکتی علوم انسانی)

۲ـ۱ـ  ارزیابی عملکرد مراکز متولّی تحوّل علوم انسانی

(شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تاکید بر شورای تحوّل علوم انسانی؛ مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و شورای عتف؛ سازمان سمت؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ حوزه‌های علمیه و مراکز و موسسات حوزوی؛ تجربه‌کاوی و استخراج دلالت‌های سیاستی از دانش ضمنی مدیران و مراکز فعال در زمینه تحوّل علوم انسانی)

۲ـ۲ـ ارزیابی کاربست عملی الگوهای تجربه‌شده

۲ـ۳ـ فراتحلیل الگوهای مدیریت تحوّل علوم انسانی

 

۳ـ ارزیابی تجربه جهانی در حکمرانی مشارکتی علوم انسانی

۳ـ۱ـ ارزیابی تجربه جهانی در نقش‌آفرینی حاکمیت در حکمرانی مشارکتی علوم انسانی

۳ـ۲ـ ارزیابی تجربه جهانی در نقش‌آفرینی نهاد علم در حکمرانی مشارکتی علوم انسانی

۳ـ۳ـ ارزیابی تجربه جهانی در نقش‌آفرینی مردم در حکمرانی مشارکتی علوم انسانی

۳ـ۴ـ ارزیابی تجربه جهانی در روابط میان «حاکمیت، نهاد علم و مردم» در مدیریت علوم انسانی

 

۴ـ الگوی مدیریت راهبردی علوم انسانی در تراز انقلاب اسلامی

۱-۴- ارزیابی تحلیلی میزان کارآمدی اسناد بالادستی مرتبط با تحوّل علوم انسانی

۲-۴- ارزیابی میزان کاربست عملی تولیدات علوم انسانی انسانی در عرصه‌های مختلف اداره کشور

۳-۴- ارزیابی وضعیت پشتیبانی اقتصادی و بودجه‌ای مراکز و مؤسسات فعّال در زمینه تحوّل علوم انسانی

۴ـ۴ـ نیازمندی‌های کلان (فرارشته‌ای) دانشی علوم انسانی در گام دوّم انقلاب اسلامی

۴ـ۵ـ الگوی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحوّل علوم انسانی

۴ـ۶ـ الگوی سازماندهی تحوّل علوم انسانی

 

اعضای کمیته علمی کمیسیون:

رئیس کمیسیون: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند/ استادیار دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی

دبیر کمیسیون: حمید ابدی مرزونی/ دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش، دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی

سایر اعضای کمیته علمی:

  • دکتر عبدالحسین صفایی/ ریاست دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روح الله شاطری/ دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، استادیار گروه معارف اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران
  • دکتر مهران کشتکار/ استادیار گروه مدیریت راهبردی دانش، دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملّی و تحقیقات راهبردی
  • حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالعلی رضایی/ دانشیار مرکز پژوهشی منیر (فرهنگستان علوم اسلامی قم)
  • دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی/ استادیار گروه فلسفه علم پژوهشکده مطالعات فلسفی و تاریخ علم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
  • دکتر محمدعلی رمضانی/ عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(علیه‌السلام)
  • دکتر سید مجتبی امامی/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)
  • حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمدحسین کاظمینی/ استادیار گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، معاون ارتباط با حوزه شورای تحوّل و ارتقای علوم انسانی
  • دکتر محسن جاجرمی‌زاده/ استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور شیراز

 

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت