. ویراست دوم کتاب روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی منتشر شد | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024 |
فارسی English

ویراست دوم کتاب روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، ویراست دوم کتاب «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» اثر حجت‌الاسلام دکتر احمدحسین شریفی استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ۴۶۰ صفحه توسط انتشارات مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شد. در مقدمه ویراست دوم این کتاب آمده است:

به لطف و عنایت الهی ویراست نخست این کتاب مورد استقبال خوب محققان و استادان علوم انسانی و دغدغه‌مندان نسبت به علوم انسانی اسلامی قرار گرفت و از این اقبال برخوردار شد که در پاره‌ای از مراکز دانشگاهی و حوزوی تدریس شد. نقدها و نکات اصلاحی فراوانی از سوی مدرسان و خوانندگان کتاب به این بنده تقدیم شد. با توجه به آن نقدها و با تأملات بعدی، تغییراتی جدی در برخی از فصول آن ایجاد شد. ویراست نخست این اثر مشتمل بر چهارده فصل بود. در این ویراست، افزون بر تغییراتی که در چینش فصول صورت گرفته است، دو فصل مربوط به روش تفسیر، در هم ادغام شده و مجموعاً در فصل ششم گرد آمده‌اند و فصل چهاردهم نیز با عنوان «روش ارزشیابی» که با تفصیل بیشتری در کتاب «نظریه‌پردازی اسلامی در علوم انسانی» آمده بود، حذف شد. فصل سوم هم با عنوان پرسش‌های پژوهشی با تغییرات نسبتاً زیادی در این ویراست عرضه شده است.

در مجموع، مباحث این کتاب ناظر به ویژگی‌های روش‌شناختی «ابعاد توصیفی» علوم انسانی یعنی، تعریف، توصیف، تفسیر، تبیین و پیش‌بینی است. امیدوارم توفیق یار شود و کتابی هم در موضوع ویژگی‌های روش‌شناختی «ابعاد هنجاری» علوم انسانی یعنی ارزشیابی و کنترل تدوین کنم. همچنین امیدوارم این تغییرات هم بر انسجام و استحکام مطالب کتاب افزوده باشد و هم رضایت خاطر مخاطبان گرامی را فراهم کرده باشد.

دریافت صفحات ابتدایی کتاب

کتاب «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» را می‌توانید از فروشگاه صدرا یا کتابفروشی‌های منتخب تهیه کنید.

برچسب‌ها:, , , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت