. دکتر رفیعی آتانی: ۳۶۳ مقاله برای داوری و ارزیابی علمی به دست ما رسیده است | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024 |
فارسی English

دکتر رفیعی آتانی: ۳۶۳ مقاله برای داوری و ارزیابی علمی به دست ما رسیده است

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، در نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که دوشنبه ۲۷ آبان در مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا برگزار شد، فرزاد جهان بین و عطاءالله رفیعی آتانی نیز حضور داشته و با ارائه نظریات خود پرداختند.
عطاءالله رفیعی آتانی در سخنان خود گفت: تفاوت اساسی کنگره پنجم با کنگره های پیشین در این است که این کنگره به جای اینکه در یک روز برگزار شود در طول ۵ روز برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه با سخنرانی آیت الله رئیسی، حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور و دو تن از اساتید صاحب نام این حوزه، همراه خواهد بود. پس از مراسم افتتاحیه در روزهای بعدی کمیسیون های تخصصی در تهران و قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۶۵ چکیده مقاله و ۳۶۳ مقاله به دست ما رسید که مورد داوری قرار گرفته است. رفیعی افزود: کمیسیون هایی که در روز چهارشنبه ۶ آذر برگزار می شود به این قرار است که کمیسیون اقتصاد اسلامی با محوریت دانشگاه تبریز و در دانشگاه علوم و معارف قرآن تهران؛ کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی با محوریت دانشگاه شاهد و در این دانشگاه؛ کمیسیون مدیریت اسلامی با محوریت دانشگاه امام صادق(ع) در مرکز پژوهش های صدرا؛ کمیسیون فقه و حقوق اسلامی با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در محل این پژوهشگاه در قم و تهران به طور همزمان؛ کمیسیون علوم سیاسی اسلامی با محوریت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛ کمیسیون روان شناسی اسلامی با محوریت انجمن علمی روانشناسی حوزه علمیه قم و دانشگاه اصفهان در دانشگاه علوم و معارف اسلامی قم؛ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: کمیسیون فلسفه و روش شناسی علوم انسانی اسلامی با محوریت مرکز پژوهش های صدرا در دانشگاه علوم و معارف اسلامی قم سه شنبه ۵ آذرماه برگزار می شود.

این استاد دانشگاه افزود: کمیسیون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه؛ کمیسیون ارتباطات و جامعه شناسی اسلامی با محوریت دانشگاه شیراز در مرکز پژوهش های صدرا و کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی با محوریت دانشگاه دفاع ملی در این دانشگاه؛ در تاریخ دوشنبه ۴ آذر ماه برگزار خواهد شد. رفیعی آتانی گفت: نحوه ثبت نام در جلسات کمیسیون ها به صورت ثبت نام در سایت خواهد بود.

وی ادامه داد: اختتامیه پنجمین کنگره علوم انسانی اسلامی پنجشنبه ۷ آذر در قم برگزار می شود که چهارمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در این مراسم اهدا خواهد شد. در این مراسم از دو تن از پژوهشگران داخلی و یکی از برجسته ترین صاحب نظران خارجی به نام «عثمان بکار» از کشور مالزی، تجلیل خواهد شد.

رفیعی در پایان گفت: تحولی در شکل ارائه مطالب در کمیسیون ها ایجاد شده است به طوری که برنامه کمیسیون ها به ۳ بخش ارائه مقالات، گفتگو و هم اندیشی اساتید و نقد، تقسیم شده است. برخی ممکن است به اصل کنگره و برخی به دستاوردهای آن نقد داشته باشند که ما باب گفتگو در این باره را باز گذاشته ایم.

نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور رضا غلامی، فرزاد جهان بین و عطاءالله رفیعی آتانی امروز در مرکز پژوهش های علوم انسانی صدرا برگزار شد.

برچسب‌ها:,

Comments are closed.

تصویر ثابت