. آیت الله علیدوست مطرح کرد: کنگره علوم انسانی اسلامی فرصتی برای ارائه مقالات محققان جوان | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024 |
فارسی English

آیت الله علیدوست مطرح کرد: کنگره علوم انسانی اسلامی فرصتی برای ارائه مقالات محققان جوان

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برگزاری سومین کنگره علوم انسانی اسلامی را فرصتی برای ارائه مقالات علاقه مندان این حوزه دانست.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برگزیده جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه با اشاره به مقالات سومین کنگره علوم انسانی اسلامی اظهار داشت: قطعاً تشکیل چنین همایش ها و کنگره هایی می تواند نیروهایی را که تاکنون کمتر شناخته شده اند بشناساند و آثار فاخر بیان شود.

وی با اشاره به یکی دیگر از تأثیرات برگزاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، تاکید کرد: نسلی که در پی رصد کردن مطالب نو هستند به این کنگره ها راه پیدا می کنند و در فضایی که رسانه ملی ما کمتر به این مطلب می پردازد، بهترین راه آشنایی علاقه مندان با مباحث علوم انسانی تشکیل این نوع همایش ها و کنگره هاست.

علیدوست درباره سطح مقالات این کنگره گفت: مقالات بدون اشکال و ملاحظه نبود، اما آثار خوبی بود و حرفهای نویی داشت؛ کسانی که مقاله ارائه داده بودند نیروهای جوانی هستند اما مقالاتشان را با تامل ارائه دادند.

به گفته وی، فرض کنید در رشته ما بزرگانی از جمله آیت الله مطهری و شهید آیت الله صدر مطالی را مطرح کرده اند اما جوانان ما آن قدر این کلمات را نقد کرده و جلو برده اند که اگر استادان بزرگ حوزه در یک موضوع ۱۰۰ صفحه نوشته اند علاقه مندان در این زمانه، آن کلام را تا ۳۰۰ صفحه جلو برده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره داوری هایی که در خصوص مقالات مطرح شد، بیان کرد: افرادی که قصد داوری دارند باید دو مقطع زمانی را برای رصد در نظر گرفته و آثار تولید شده در این فاصله زمانی را در نظر بگیرند، سپس با در نظر گرفتن مقدورات داوری کنند.

وی افزود: در این داوریها نباید مبتلا به حجاب معاصرت شد چون داوری ها خالی از اشکال نخواهد بود و داوری دقیقی به دست نمی آید.

Comments are closed.

تصویر ثابت