. کرسی نظریه‌پردازی با عنوان «نسبت اسلام با فرایندهای انسانی» برگزار می‌شود | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024 |
فارسی English

کرسی نظریه‌پردازی با عنوان «نسبت اسلام با فرایندهای انسانی» برگزار می‌شود

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره، مهندس عبدالحمید نقره‌کار رئیس کمیسیون هنر و معماری اسلامی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی از نظریه‌ی خود با عنوان «نسبت اسلام با فرایندهای انسانی» در تاریخ دوشنبه یک خرداد ماه ۱۳۹۶ دفاع خواهد کرد. این کرسی نظریه‌پردازی از ساعت ۱۵ در سالن اجتماعات شهید مداح دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.
در بخشی از چکیده‌ی این مقاله‌ی نظریه‌پردازانه آمده است:
«در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی در مباحث میان‌دانشی نظیر خلق آثار هنری و معماری و شهرسازی، لازم است مُدلی مفهومی و بنیانی ارائه نمود. از منظر اسلامی ساختار و مراحل این مدل باید کامل و جامع بوده و محتوای هر مرحله از آن مبتنی بر منابع و مبانی اسلامی تبیین و تشریح شود. ضمناً این مُدل باید ساختاری ارائه نماید تا ما بتوانیم فرآیندهای انسانی را از ابعاد کمی و کیفی مورد ارزیابی و نقد قرار دهیم.
این نظریه می‌تواند راه‌گشای اصلاح برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها در مباحث میان‌دانشی نظیر (رشته‌های هنری و معماری و شهرسازی)، و روش‌های تحقیق در فرآیندهای پژوهشی و طراحی و اجرائی در کلیه سطوح، از منظر اسلامی بوده و کارشناسان و مدیران اجرائی را برای ارزیابی آثار مزبور یاری نماید.»

برچسب‌ها:, , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت