. واگذاری مسئولیت کمیسیون تخصصی حکمرانی اسلامی به دانشگاه امام حسین (ع) | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024 |
فارسی English

واگذاری مسئولیت کمیسیون تخصصی حکمرانی اسلامی به دانشگاه امام حسین (ع)

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی، پیرو تصمیم‌ مجمع عالی علوم انسانیِ اسلامی مبنی بر راه اندازی کمیسیون تخصصی حکمرانی اسلامی در این‌ مجمع، بر اساس توافقات قبلی، امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت، طی جلسه ای با حضور مدیران مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و دانشگاه امام حسین (ع)، مسئولیت این کمیسیون رسماً به دانشگاه امام‌ حسین (ع) سپرده شد.

در این جلسه که حجت الاسلام دکتر رضا غلامی، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی و همچنین دکتر حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه جامع امام‌ حسین (ع) نیز حضور داشتند، ابتدا دکتر رفیعی آتانی، دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی ضمن بیان اهداف و وظایف کمیسیون های تخصصی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، اهمیت سرمایه گذاری بر روی‌ عرصه حکمرانی اسلامی را تشریح کرد. دکتر رفیعی یادآور شد، با آنکه همچنان مباحث نظری در علوم‌ انسانی اسلامی با قوت ادامه دارد، لازم است این علوم، با شناسایی و درک مناسب مسائل و نیازهای مبتلابه کشور، نقش خود را در حل روشمند این‌ مسائل به عهده بگیرند.

رفیعی افزود: امروز نزدیک به ۲۵۰۰ استاد حوزه و دانشگاه با مجمع عالی علوم انسانی اسلامی ارتباط کاری دارند و شمار قابل توجهی از اساتید از انگیزه و توانایی لازم برای ورود به این‌ میدان خطیر برخوردارند.

دبیر مجمع عالی علوم انسانی اسلامی افزود: در کنار کارهای جاری، دو ماموریت اصلی متوجه کمیسیون تخصصی حکمرانی اسلامی است؛ یکی تولید محتوا برای نخستین کنفرانس علمی سیاست گذاری عمومی و حکمرانی اسلامی که ان شاءالله آبان‌ ماه امسال برپا می شود و دیگری تهیه و ارزیابی مقالات علمی و پژوهشی برای ششمین کنگره بین المللی علوم‌انسانی اسلامی در سال ۱۴۰۰ که جزو رویدادهای درجه یک علمی کشور به شمار می رود.
در ادامه، دکتر حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با تشریح ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه امام حسین (ع) در عرصه حکمرانی، تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را منوط به جدی گرفتن مبحث حکمرانی اسلامی دانست.

دکتر حسنی آهنگر گفت: تفکر اسلامی برای مواجهه متفکرانه با مسائل کشور حرف های منحصربفردی دارد که باید در قالب نظریه ها و مدل های علمی ارائه شوند.
در ادامه جلسه، حضار درباره قلمرو و مختصات حکمرانی اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب‌ها:, , , , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت