. ضرورت ارتباط میان نخبگان جوان عرصه علوم انسانی اسلامی | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024 |
فارسی English

ضرورت ارتباط میان نخبگان جوان عرصه علوم انسانی اسلامی

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی،  به نقل از پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، نشست «هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی»، پنج شنبه ۱۹ مهرماه با حضور اساتید و پژوهشگران جوان عرصه علوم انسانی اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

محمد نعمتی دبیر نشست و رئیس مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی در مراسم افتتاحیه گفت: انقلاب مسیر جدید در حرکت رو به پیشرفت در جامعه ماست که در این مسیر نه به آموزه های فردی و نه شرقی و غربی اکتفا نمی کند، بلکه آموزه های اسلامی، مبنای حرکت است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما اکنون در مرحله دولت اسلامی قرار داریم و تشکیل آن بدون علوم اجتماعی و انسانی میسر نیست. تا زمانی که دولتمردان ما مقلد عالمان علوم اجتماعی و انسانی اسلامی نباشند، دولت اسلامی شکل نمی گیرد. پاشنه آشیل ما در زمینه تمدنی، علوم انسانی و اجتماعی است.

وی با اشاره به هدف برگزاری نشست هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی، گفت: نخبگان و دوستان ما در شهرها و موسسات مختلف پراکنده هستند و شناختی از یکدیگر ندارند. این نشست فرصتی را برای شناخت از یکدیگر فراهم می آورد. هدف از برگزاری این نشست آشنا شدن با یکدیگر و افزایش سرعت بیشتر در انجام امور و تقسیم  کارهاست.

وی افزود: هدف دوم از برگزاری این نشست، ایجاد ارتباط مجموعه هایی که زحمات زیادی در زمینه علوم انسانی اسلامی کشیده اند با یکدیگر است و این جلسه آغاز این ارتباط است تا با یکدیگر اطلس علمی کشور طراحی شود و به تحقق تمدن نوین اسلامی که هدف انقلاب اسلامی بود و در این راه ۲۰۰ هزار شهید داده شد، برسیم و در پایان جزو شهدای این مسیر باشیم.

در ادامه این نشست کمیسیون اقتصاد اسلامی به ریاست حمیدرضا مقصودی، جامعه شناسی اسلامی به ریاست امیر سیاهپوش، مدیریت اسلامی به ریاست مرتضی جوانعلی آذر، فلسفه و روش اسلامی به ریاست مالک شجاعی و علوم سیاسی اسلامی به ریاست محمدمهدی اسماعیلی برگزار شد.

در کمیسیون اقتصاد اسلامی مهدی موحدی بک نظر، حجت الاسلام محسن خاکی، مجتبی غفاری، اقدس طینت، روح الله ایزد خواه و حجت الاسلام علی نعمتی ارائه کننده مقاله بودند.

در کمیسیون جامعه شناسی اسلامی سیدعلی سیدی فرد، غلام حیدرکوشا، ابراهیم خانی، مهدی جمشیدی و محمدرضا روحانی ارائه کننده بودند.

در کمیسیون علوم سیاسی اسلامی محمدمهدی اسماعیلی، محمدحسین اکرمیان، علی اشرف نظری، روح الله صفریان و مهدی خانعلی زاده جزو ارائه کنندگان مقاله بودند.

در کمیسیون مدیریت اسلامی پویا پیرملکی و مهدی احمدیان ارائه کننده بودند.

در کمیسیون فلسفه و روش، یحیی بوذری نژاد، سیدمحمدتقی موحد ابطحی، حجت الاسلام علی محمدی و مالک شجاعی از ارائه کنندگان این کمیسیون بودند.

علاوه بر برگزاری کمیسیون‌ها، نمایشگاهی از مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد تا شرکت کنندگان با انواع فعالیت های پژوهشی این مجموعه آشنا شوند.

پایان بخش نشست هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی، ارائه گزارش رئیس کمیسیون‌ها از کمیسیون‌های تخصصی و جمع بندی مطالب توسط محمد نعمتی، دبیر این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:, ,

Comments are closed.

تصویر ثابت