. دومین جلسه‌ی شورای علمی چهارمین کنگره برگزار شد | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024 |
فارسی English

دومین جلسه‌ی شورای علمی چهارمین کنگره برگزار شد

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، دومین جلسه‌ی شورای علمی چهارمین کنگره ۱۳ خرداد ۹۵ و با حضور حجج اسلام و آقایان دکتر علی همت بناری، علیرضا پیروزمند، فرزاد جهان‌بین، عباس چهاردولی، محمد حسینی مقدم، عطاء الله رفیعی آتانی، سید احمد رهنمایی، سید سعید زاهد، مجتبی سعادتی، امیر سیاهپوش، محمد کاویانی، غلامرضا گودرزی، میثم لطیفی، محمدعلی متفکر آزاد، علی مصباح، علی‌اصغر نصرتی و عبدالحمید نقره کار برگزار شد.
در ابتدای این جلسه عطاءالله رفیعی آتانی دبیر علمی کنگره به معرفی اعضای جدید شورا پرداخت و گفت: در کنگره‌ی چهارم دکتر نقره کار به عنوان رئیس کمیسیون هنر و معماری اسلامی، دکتر سعید بهشتی به عنوان رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی و دکتر حسینی مقدم به عنوان دبیر بخش بین‌الملل کنگره به جمع اعضای شورا پیوستند.
وی افزود: در این دوره از کنگره تصمیم گرفتیم تا به منظور بهره‌مندی از نظرات اساتیدی که در کنگره‌های گذشته همکاری جدی‌تری با ما داشتند، افراد بیشتری را برای عضویت در شورای علمی دعوت کنیم که در این جلسه آقای دکتر بناری، آقای دکتر پیروزمند، آقای دکتر رهنمایی، آقای دکتر کاویانی و آقای دکتر نصرتی حضور پیدا کردند.
رئیس دبیرخانه دائمی کنگره در بخش دوم صحبت‌های خود گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پس از برگزاری کنگره‌ی سوم ارائه کرد. وی درباره‌ی فصلنامه تحقیقات بنیادین علوم انسانی اسلامی گفت: شماره‌ی اول فصلنامه آماده‌ی انتشار است و ما در حال ویرایش مطالب شماره‌ی دوم هستیم و ان‌شاءالله پس از انتشار دو شماره، برای اخذ درجه‌ی علمی ـ پژوهشی اقدام خواهیم نمود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، صحبت‌های خود را با توضیحی در مورد شماره‌ی دوم «کتاب نظریه» که در مرحله‌ی آماده‌سازی است، به پایان رساند.
در ادامه‌ی جلسه محمد حسینی مقدم ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در بخش بین‌الملل کنگره، شش گام ضروری برای توفیق این بخش را تشریح نمود. همچنین مقرر شد برای تقویت بیشتر این بخش ـ خصوصاً معرفی شخصیت‌های مناسب برای دعوت به کنگره ـ کمیسیون‌ها همکاری جدی‌تری داشته باشند.
میثم لطیفی رئیس مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی نیز گزارشی اجمالی از اقدامات انجام شده و دستاوردهای این مرکز ارائه کرد.
اعضای شورای علمی در ادامه به بررسی وضعیت کنگره چهارم به عنوان دستور اصلی نشست پرداختند که مهم‌ترین محورهای بحث‌شده در این جلسه از این قرار است:
– فراخوان اختصاصی در هر کمیسیون با ارائه‌ی موضوعات پیشنهادی؛
– تأکید بر سفارش مقاله توسط کمیسیون‌ها به محققان و اندیشمندان مورد تأیید شورای علمی؛
– ضرورت تدوین نظامنامه منسجم و چارچوب مدون و مورد قبول برای تسهیل تعاملات دستگاه‌های همکار،
– همکاری بیشتر شورای علمی برای معرفی نامزدهای جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی.

چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در ۱۲ کمیسیون «فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی»، «مدیریت تحول علوم انسانی»، «تمدن نوین اسلامی»، «آموزش و پرورش و تحول بنیادین در علوم انسانی»، «اقتصاد اسلامی»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «جامعه‌شناسی و ارتباطات اسلامی»، «روانشناسی اسلامی»، «علوم سیاسی اسلامی»، «فقه و حقوق اسلامی»، «مدیریت اسلامی» و «هنر و معماری اسلامی»، پاییز ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها:,

Comments are closed.

تصویر ثابت