. تأکید بر نقش فلسفه در فرایند تحول علوم انسانی | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024 |
فارسی English

تأکید بر نقش فلسفه در فرایند تحول علوم انسانی

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، جلسه مشترک مسئولان دبیرخانه دائمی کنگره و مجمع عالی حکمت اسلامی، پنج‌شنبه ۷ تیرماه در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

حضرت آیت الله فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، دکتر عطاالله رفیعی آتانی رئیس دبیرخانه و دبیر علمی کنگره و دکتر امیر سیاهپوش قائم مقام رئیس دبیرخانه از اعضای حاضر در این جلسه بودند.

در ابتدای این جلسه دکتر رفیعی گزارش مفصلی از اهداف و رویکردهای کنگره، برنامه‌های مختلف و دستاوردهای علمی و تولیدات کنگره ارائه کرد. وی بر اهمیت فلسفه به عنوان مبنای اصلی حرکت برای ایجاد تحول در علوم انسانی تاکید کرد و ظرفیت فلسفه صدرایی را برای رسیدن به این مقصود بسیار بالا دانست.

دکتر رفیعی گفت: با توجه به ظرفیت بالای فلسفه صدرایی و ذخیره عظیم در اختیار، انتظار می‌رود مجمع عالی حکمت اسلامی در این مقوله ورود جدی داشته و دبیرخانه را برای نیل به اهداف مد نظر کمک کند.

حضرت آیت الله فیاضی رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی نیز با تأیید اهمیت موضوع و تأکید بر نقش مهم فلسفه در علوم انسانی اظهار امیدواری کرد که با طرح بحث در هیئت مدیره‌ی مجمع، تلاش خواهد شد حداکثر همکاری لازم با کنگره صورت گیرد.

برچسب‌ها:, , , , ,

Comments are closed.

تصویر ثابت