. اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر به حجت الاسلام والمسلمین موسویان | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024 |
فارسی English

اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر به حجت الاسلام والمسلمین موسویان

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، در آیین اعطای جایزه اقتصاد اسلامی شهید صدر به پاس تلاشهای علمی در ارائه کتب و مقالات برجسته و ارائه مدلهای عملیاتی بانکداری اسلامی، این جایزه به حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان اعطا شد.

وی از طراحان اسناد خزانه اسلامی برای جلوگیری از استقراض دولت از بانک مرکزی و قرارداد تسهیلاتی مرابحه برای جلوگیری از انجام معاملات صوری است.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان تاکنون ۳۷جلد کتاب و ۱۵۰مقاله در زمینه اقتصاد اسلامی به رشته تحریر درآورده و ۲۸جایزه علمی از جمله جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، دو جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و پنج جایزه کتاب سال حوزه را به دست آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر موسویان در سخنان خود در این مراسم، شهید صدر را پدر علم اقتصاد اسلامی دانست و گفت: وظیفه حوزه معرفی این الگوی بزرگ شیعه و جهان اسلام است.

وی با اشاره به کم کاری های انجام شده در زمینه اقتصاد اسلامی تصریح کرد: با گذشت ۴۰سال از انقلاب، هنوز در بسیاری از ابعاد اقتصاد ایران به صورت جدی وارد نشده ایم و صرفا در اصول و مبانی و مباحث تئوری و نظری کار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقا نظری که جایزه اولین دوره اقتصاد اسلامی شهید صدر را در سال۹۵ به دست آورده است دیگر سخنران این جلسه بود.

وی با بیان اینکه در اقتصاد ایران کار علمی نشده است گفت: این در حالی است که دانشگاه آکسفورد کرسی اقتصاد ایران دارد و وضع ایران را به صورت کامل می داند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در زمینه اقتصاد ما، کار علمی کرده است و می داند کجا را باید تحریم کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر آقا نظری تصریح کرد: آمریکا برای تحریم ایران از اطلاعات دانشگاه آکسفورد استفاده می‌کند.

وی بر لزوم خاتمه دادن به مباحث تئوری تاکید کرد و گفت: امروز باید اقتصاد ایران را بشناسیم و پس از آن به سراغ طراحی سیاست های اقتصادی بر مبنای اقتصاد اسلامی برویم و راهکار نشان دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقا نظری افزود: هم حوزه و هم دانشگاه به صورت علمی تاکنون در زمینه اقتصاد ایران کار نکرده ایم در حالی که اگر این اقدام صورت می گرفت با نفت ۱۱۰دلاری چند سال پیش، صندوق ذخیره ارزی را پر می‌کردیم و دشمن نمی توانست این گونه کشور را تحریم کند و چهارراه استانبول نمی توانست این گونه وضع را تغییر دهد.

وی افزود: ما باید از یک طرف بر روی اقتصاد ایران و اقتصاد مقاومتی از طرف دیگر بر روی اقتصاد اسلامی کار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محقق نیا رئیس انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم هم در این مراسم از عضویت بیش از ۸۰نفر از اقتصاددانان اسلامی حوزه در این انجمن خبر داد و گفت: حوزه تلاش می‌کند نظریات اقتصاد اسلامی را در سطح بین المللی عرضه کند.

 

گزارش صداوسیمای قم:

گزارش تصویری:

برچسب‌ها:, ,

Comments are closed.

تصویر ثابت