. حجت الاسلام غلامی؛ کنگره علوم انسانی گفتمان سازی می‌کند | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024 |
فارسی English

حجت الاسلام غلامی؛ کنگره علوم انسانی گفتمان سازی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی طلیعه؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا غلامی، رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با بیان اینکه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی آبان ماه سال جاری به میزبانی تهران و قم برگزار می‌شود، گفت: شکی نیست در جامعه اسلامی نیازمند علومی هستیم که بتواند اهداف چنین جامعه ای را محقق کند؛ طبیعی است که با علوم سکولار  نمی توان اهداف جامعه ایرانی و دولت اسلامی را محقق کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنابراین باید هر چه سریع تر برای تحقق تحول بنیادین علوم انسانی سرمایه گذاری جدی و کلان کرد، افزود: کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی این ادعا را ندارد در همه زمینه ها بتواند به تحول آفرینی کمک کند اما در حد خود توانسته است قدم های بزرگی را بردارد و امروز اکثر اساتید حوزه و دانشگاه به تاثیرگذاری این کنگره در جامعه علمی و تعامل بنیادین در علوم انسانی اذعان دارند.

حجت الاسلام غلامی تاکید کرد: سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و دومین جایزه علوم انسانی اسلامی هفته نخست آبان ماه سالجاری به میزبانی قم و تهران، با حضور اساتید برجسته کشور و تنی چند از اساتید خارجی از کشورهای مالزی، اندونزی، پاکستان، لبنان برگزار می شود؛ در این کنگره قصد داریم برجسته ترین مقالات علمی و پژوهشی را در ۱۱ رشته علوم انسانی در کمیسیون های مختلف ارائه و به بحث و گفتگو پیرامون این آثار بپردازیم.

وی تصریح کرد: سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ادامه همان حرکت کنگره های پیشین به شکل منطقی خود است و دومین جایزه نیز امسال به دو تا سه تن از برجسته ترین نظریه پردازان داخلی و خارجی که بیشترین سهم و خدمت را در راستای اسلامی سازی علوم انسانی داشته اند، تعلق می گیرد.

رییس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با اشاره به نقش مهم برگزاری کنگره های اینچنینی در راستای تحول علوم عنوان کرد: کنگره ها هم نقش کلیدی در گفتمان سازی دارند و هم در زنده نگاه داشتن کنگره ها و تولید محتوا می توانند به عنوان یک میانبر به حساب آیند.

وی بیان کرد: ما در هر کنگره توانسته ایم نزدیک به یکصد مقاله علمی و پژوهشی ارائه کنیم و این دستاورد قابل توجهی است و این در حالی است که در شرایط طبیعی شاید سال ها برای تولید این حجم از مقالات زمان لازم باشد.

رییس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ابراز کرد: البته همه کنگره ها در تولید علم نقش آفرین نیستند اما کنگره هایی که با دقت و برنامه ریزی برگزار می شوند، در زمینه تولید علم در کنار گفتمان سازی نقش قابل توجهی دارند؛ در این راستا کنگره بین المللی علوم انسانی با ارائه تعداد قابل توجهی از مقالات برجسته توانسته کتاب، منبع و مرجعی خاص در اختیار دانش پژوهان مختلف علوم انسانی قرار دهد.

وی گفت: سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در محورهای فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی، مدیریت تحول علوم انسانی، آموزش و پرورش و تحول بنیادین درعلوم انسانی، نظریه‌پردازی و نوآوری با رویکرد اسلامی در قلمرو رشته‌های فقه و حقوق، علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات، اقتصاد، تعلیم و تربیت، روانشناسی، مدیریت، هنر و معماری و تاریخ و تمدن برگزار می شود.

 حجت الاسلام غلامی در پایان یادآور شد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال مقالات می توانند به نشانی اینترنتی sccsr.ac.ir مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵ – ۳۲۹۱۲۹۱۰ تماس بگیرند.

گفتنی است، سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با همکاری مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعه المصطفی (ص) العالمیه و دیگر نهادها و ارگان ها پاییز سال جاری برگزار می شود.

Comments are closed.

تصویر ثابت