. جلسه مشترک رئیس مَنا و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024 |
فارسی English

جلسه مشترک رئیس مَنا و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی،به نقل از مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی جلسه رئیس مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی(مَنا) با رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، صبح روز دوشنبه مورخ ۱۹ / ۶/ ۱۳۹۷ در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با حضور دکتر محمد نعمتی (رئیس مَنا)، دکتر نصرت‌الله ضرغام (رئیس صندوق) و کارشناسان دو مرکز برگزار شد.

 در ابتدای جلسه دکتر نعمتی به معرفی مرکز پرداخت و گفت هدف این مرکز، شناسایی و حمایت از ایده‌پردازان جوان در حوزه علوم انسانی اسلامی از طریق تشکیل هسته‌های علمی در قالب طرح‌های پژوهانه، نشست‌های ایده‌پردازی و نوآوری (نشان) و معرفی افراد برتر به کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی جهت انعقاد قرارداد مقاله است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) افزود: برای شناسایی افراد نخبه، در استان‌های مختلف نمایندگانی منصوب شده‌اند که ایده‌پردازان و پژوهشگران برای ارائه ایده خود در حوزه علوم انسانی اسلامی می‌توانند به این افراد مراجعه نمایند.

رئیس مَنا تشکیل شبکه پژوهشگران و محققان علوم انسانی اسلامی را یکی دیگر از وظایف مَنا دانست و گفت: در راستای شبکه‌سازی و ارتباط اساتید و محققان، سایت شبکه پژوهشگران و محققان علوم انسانی اسلامی راه‌اندازی شده است که علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از این سایت استفاده کنند.

در پایان، دکتر نعمتی به ارائه دیدگاه خود در رابطه با فقه تعاملات اجتماعی پرداخت و بیان کرد که در رشته‌های علوم انسانی، افراد با مسائل جامعه درگیر نیستند و دیدگاه ما این است که بایستی صاحب‌نظران و ایده‌پردازان علوم انسانی اسلامی نگاه کاربردی داشته باشند و از این طریق مسائل جامعه را حل کنند.

پس از دکتر نعمتی، دکتر ضرغام بر ضرورت و اهمّیت شبکه‌سازی و ارتباط اساتید و محققان با یکدیگر تأکید کرد و کار مَنا را در این رابطه قابل تحسین دانست.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: کشور ما در رشته‌های فنی و مهندسی مشکلی ندارد و عمده مشکلات ما در حوزه علوم انسانی است و متأسفانه بین دانشگاه و مسائل جامعه نیز فاصله وجود دارد.

وی به بانک پژوهشگران صندوق اشاره کرد و گفت: بانک پژوهشگران دارای ۳۴٫۰۰۰ عضو از اساتید دانشگاه‌ است و یکی از راه‌های ارتباطی ما با اساتید از این طریق است.

دکتر ضرغام یکی دیگر از راه‌های ارتباطی با پژوهشگران را از طریق کارگروه‌های صندوق دانست و بیان کردیکی از مهم‌ترین کارگروه‌ها، کارگروه فرارشته‌ای است که شامل ۱۷ رشته علوم انسانی می‌باشد و اساتید و پژوهشگرانی که طرح پژوهشی داشته باشند از آن‌ها حمایت می‌شود. ایشان سهم صندوق در حمایت از تولید علم کشور را حدود ۳۰ درصد دانست.

در پایان جلسه، هر دو مرکز بر همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر تأکید کردند و دکتر ضرغام گفت: مَنا می‌تواند درخواست‌های خود را برای صندوق ارسال نماید تا پیگیری شود.

لازم به ذکر است عمده فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در حوزه‌های: حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسا‌دکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه(گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها:

Comments are closed.

تصویر ثابت