. برگزاری اولین جلسه کمیسیون علوم سیاسی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024 |
فارسی English

برگزاری اولین جلسه کمیسیون علوم سیاسی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی،به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، کمیسیون علوم سیاسی پنجمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی اولین جلسه خود را با موضوع برنامه‌ریزی جهت تأمین محتوای کنگره پنجم برگزار کرد. در این جلسه دکتر لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به سوابق کنگره علوم انسانی اسلامی و معرفی دبیرخانه آن اظهار امیدواری کرد که کمیسیون علوم سیاسی بتواند در کنگره پنجم به دستاوردهای خوبی برسد و به بخشی از اهداف کنگره جامه عمل بپوشاند. در ادامه جلسه اعضا تأکید نمودند که مباحث به گونه‌ای طراحی و تدوین شود که همه حوزه‌های علوم سیاسی را پوشش دهد و به ارتقای دانش سیاسی اسلامی در ایران منجر گردد. رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید نمود اگر دانش سیاسی اسلامی تقویت شود و توانمند گردد، بالطبع علوم انسانی، اسلامی خواهد شد. به همین منظور اگر مطالعات سیاسی اسلامی به خوبی تدوین گردد و از قوت و انسجام لازم برخوردار باشد، اساتید مختلف از متون تألیف شده در این خصوص استفاده خواهند کرد و در جهت اسلامی‌سازی علوم گام بر می دارند.

در ادامه این جلسه موضوعات مختلف برای کنگره پنجم مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد کمیته علمی این کمیسیون در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با ریاست دکتر میراحمدی تشکیل گردد و با استفاده از ظرفیت همه مؤسسات و مراکز علوم سیاسی در ایران زمینه برگزاری موفق این کنگره فراهم شود. مرکز همکاری‌های علمی و بین‌الملل پژوهشگاه نیز زمینه ارتباط و همکاری اساتید مختلف علوم سیاسی در ایران را با کمیسیون فراهم خواهد کرد.

لازم به ذکر است کنگره پنجم علوم انسانی اسلامی در آبان ماه ۱۳۹۸ توسط مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی از جمله پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می شود.

برچسب‌ها:,

Comments are closed.

تصویر ثابت