. آنچه امروز در کشور پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد | کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی
| امروز جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024 |
فارسی English

آنچه امروز در کشور پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد

به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، دومین نشست منتخبی از اساتید علوم انسانی اسلامی ویژه اقتصاد اسلامی با تأکید بر مالی و بانکداری اسلامی، صبح امروز پنجم بهمن ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی(ع) آغاز شد.

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید حوزه اقتصاد اسلامی برگزار شده، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی رئیس مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا به ارائه سخن پرداخت و پس از خیر مقدم به حضار و بیان ضرورت برگزاری چنین نشستهایی گفت: آنچه که امروز در کشور ما پیاده می‌شود با اقتصاد اسلامی فاصله زیادی دارد. با کم‌کاری و بی‌تفاوتی نسبت به این وضعیت فرصت‌ها از دست می‌رود.

وی با بیان اینکه نشست امروز، بسیار مهم و منحصر به فرد است، اظهار کرد: کمتر پیش می‌آید در یک جلسه‌ای اساتید برجسته، پیشکسوت و فعال اقتصاد اسلامی کنار هم جمع شوند و در یک فضای معنوی و صمیمی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی ادامه داد: جلسه امروز جزو جلسات کم‌نظیر علمی در کشور به شمار می‌رود؛ به‌ ویژه اینکه توفیق داریم در جوار حرم مطهر و منور حضرت ثامن‌الحجج(ع) باشیم و طبعا با عنایت حضرت مباحثی که در این نشست مطرح می‌شود، برکت مضاعف پیدا می کند.

حجت‌الاسلام غلامی همچنین اشاره کرد: ما تجربه چند نشست مشابه را در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی داریم که بعدها اساتید برکات آن را بسیار دانسته‌اند و همه اینها نشان‌ دهنده عنایت حضرت به ریزه‌خواران مکتب علمیشان است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، متذکر شد: نخستین هدف این جلسه، افزایش ارتباطات علمی بین اساتید اقتصاد اسلامی است. اساتید با یکدیگر مرتبط هستند، اما این ارتباطات کافی نیست و باید فرصت‌هایی را بوجود آورد که این ارتباطات افزایش پیدا کند و حول یکسری مسایل حائز اولویت بتواند منشأ اثر باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه آگاهی اساتید از آخرین نظریات و دیدگاه‌های یکدیگر را از دیگر اهداف برگزاری این نشست برشمرد و اضافه کرد: اساتید دائما در حال کار و تولیدمحتوا هستند. بنابراین باید فرصتی بوجود بیاید که آخرین نظریاتشان را ارائه دهند تا یک تضارب آرا صورت گیرد که بسیار مغتنم و ارزشمند است.

به همت دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، دومین نشست منتخبی از اساتید علوم انسانی اسلامی ویژه اقتصاد اسلامی با تأکید بر مالی و بانکداری اسلامی، امروز پنجم بهمن ماه در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی(ع) برگزار می شود.

به نقل از پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه

انتهای پیام/

برچسب‌ها:,

Comments are closed.

تصویر ثابت